اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یک روش بازاریابی است که از افراد شناخته شده در حوزه‌های کاری مختلف برای رساندن پیغام برند به بازار استفاده می‌شود. درواقع شما در این روش به افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها (influencers) مبلغی را پرداخت می‌کنید که محصول یا خدمات شما را به شکل غیرمستقیم برای مشتری‌ها تبلیغ کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا با اشکال دیگری از بازاریابی یعنی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا همراه است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از این جهت اهمیت دارد که بتواند پیغام اینفلوئنسرها را به سراسر جهان برساند. اهمیت بازاریابی محتوا نیز بالا است و این محتوا یا توسط خود اینفلوئنسرها نوشته می‌شود یا برند، متن مورد نظر خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اگرچه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا بخشی از اینفلوئنسر مارکتینگ هستند، اما با یکدیگر مترادف نیستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان‌به‌دهان چیست؟

برخی معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان‌به‌دهان (تأثیر گرفتن مردم از حرف افرادی که قبول دارند) یکسان است اما تفاوت عمده‌ای میان این دو روش بازاریابی وجود دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی استفاده از افراد شناخته شده برای تحت تأثیر قرار دادن طرفدارانشان. در حالی که بازاریابی دهان‌به‌دهان از طریق برقراری ارتباط واقعی میان افراد انجام می‌شود. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که تمام روش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شامل بازاریابی دهان‌به‌دهان است اما بازاریابی‌های دهان‌به‌دهان لزوما اینفلوئنسر مارکتینگ نیستند.

 

افراد ,اجتماعی ,می‌شود ,اینفلوئنسرها ,اجتماعی و بازاریابی محتوا ,افراد شناخته ,influencer marketing منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Arad Movie دانلود فیلم ایرانی جدید روانشناسی دانلود فایل عاشقانه خرید ویژه آیسان چت ، آیسان چت اتحادیه عکاسان فیلمبرداران وچاپ کاشان بجنگ تا قلم خون دارد چت روم | فشن چت | ناز چت | دنیا چت | عسل چت